Вітаю Вас на блозі учителя біології Городоцької загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів Радомишльського району Житомирської області Пархоменко Юлії Олександрівни! Цей блог створений з метою спілкування з колегами, учнями, батьками!

Формування культури здорового способу життя


Раціональне харчування




Роботи учнів.  Моделі здоров'я






Затверджую
Директор школи                      Г.В. Білім
План проведення
в Городоцькій  ЗОШ І – ІІІ ступенів
тижня здоров’я  в період з 01 квітня по 05 квітня 2015 року
Дата
Виховна справа
Час і місце проведення
Відповідальні
01.04.15

1. Лінійка. Оголошення плану тижня здоров’я.
2. Спортивні змагання «Веселі старти» (1-4 кл.)
10.00

16.00
спортивна зала
Пархоменко Ю.О.

Бахмут В.М.,
кл. кер. 1 – 4 класів
02.04.15
1. Тенісні змагання між учнями 8 – 11 класів.
2. Урок валеології в 6 – А класі «Антиреклама сигарет і алкоголю»
16.00
спортивна зала
6-й урок,
каб. І - 3
Бахмут В.М.

Пархоменко Ю.О.
03.04.15
1. Змагання з піонерболу між учнями 5 – 7 класів
2. Урок з основ здоровя в 6-х кл. «»
3. Факультатив з  біології в 9 класі «Практична робота «Визначення типу темпераменту за тестом Айзенка»
Дослідницька робота «Виявлення темпераменту членів родини, однокласників за поведінкою»
4. Тренувальні збори учасників спортивно - розважального заходу «Усі ми – дружна спортивна сім’я»
15.00
спортивна зала
2-й урок,
каб ІІ – 5

15.00
каб І – 3





17.00
спортивна зала
Бахмут В.М.

Вєтрова О.М.


Пархоменко Ю.О.






Бахмут В.М.

06.04.15
1. Спортивно-розважальний захід «Усі ми – дружна спортивна сім’я»

17.00
Бахмут В.М.
Пархоменко Ю.О.
07.04.15
1. Шикування на ранкову зарядку
2. Привітання зі святом

3. Загальношкільна ранкова зарядка

4. Урок здоров’я «Здоровими будемо – все здобудемо»

5. Виставка-конкурс класних проектів на кращу модель здоров’я
6. Виступ агітбригади для учнів 1 – 4 класів «Наше здоровя – в наших руках»
8.00, подвір’я школи
8.10 ,подвір’я школи
8.15, подвір’я школи

1-й урок


вестибюль,
протягом дня

4-й, 5-й урок




Пархоменко Ю.О.
Адміністрація школи

Бахмут  В.М.


Класоводи, класні керівники

Класоводи, класні керівники
Пархоменко Ю.О
Пархоменко Ю.О.
Гульчук Г.С.


Тренінг «Здоров’я  людини – найактуальніша проблема сучасності»


Мета: проведення цілеспрямованої профілактичної роботи з учнями щодо вживання психоактивних речовин; формування світоглядних основ здорового способу життя, активної соціальної позиції; вчити робити вільний вибір при повній поінформованості;

Обладнання: маркери різних кольорів (окрім чорного), папір формату А4, А3, скотч, ножиці,  клей, кольоровий папір.

1.     Вправа  «Привітання»
Учні стають в коло. Беруться за руки. Тренер пропонує  різні варіанти вітання, які б настроїли групу на активну роботу:
-         потиснути один одному руки, посміхнутися, відчути, як тепло від рук переходить до іншого і надходить знову; настрій покращується.
-         по колу передавати один одному гарний настрій:«Привіт! Ти виглядаєш сьогодні просто чудово!», або ж «Ти сьогодні так гарно декламувала вірш...» і т.д.
По завершенні – обговорення.
Питання для обговорення:
1.     Що ви відчули під час цієї вправи?
2.     Чому ми проводимо цю вправу в колі?
3.     Чи було вам приємно, коли вас хвалили однокласники?

2.     Вправа «Вислови про здоров’я». (робота в колі).
Тр.: «Кожного разу ми говоримо, що здоров’я – це найголовніше в нашому житті.
Давайте довідаємося, що сказали наші  пращури про здоров’я?»
(учням роздаються тоненьки смужки паперу з висловами про здоров’я (по половині прислів’я – збираємо в єдине ціле)).
Склавши прислів’я – обговорюємо.
Базова інформація для тренера.
Народна мудрість
1.     Без здоров’я нема щастя.
2.     Існує безліч хвороб, а здоров’я лише  одне.
3.     Здоров’я маємо – не дбаємо, а погубивши плачемо.
4.     Весела думка – половина здоров’я.
5.     Здоровому все здорово.
6.     Як не має сили, то й світ не милий.
Афоризми
1.     Єдина краса, яку я знаю – це здоров’я.  Г. Гейне
2.     Мудра людина у першу чергу уникатиме хвороб, е не вибиратиме засоби проти них. Т. Мор
3.     Здоров’я не цінують, доки не приходить хвороба. Т. Фуллер
4.     Здоров’я – це те, що люди найбільше прагнуть зберегти, але найменше бережуть.  Ж. Лабрюйєр
5.     Здоров’я набагато більше залежить від наших звичок та харчування, аніж від мистецтва лікування. Д. Леббок
6.     Існує безліч хвороб, а здоров’я лише одне. Сократ
3.     Вправа на досягнення стану розкутості та волі, підвищення настрою та активності.
Тренер розпочинає: «Для здоров’я корисно...» і називає  корисні та шкідливі об’єкти щодо здоров’я. Коли твердження вірне, учні  хлопають в долоні, якщо ж не вірне – тупочуть ногами.

4.     Об’єднання в групи. (за допомогою простого рахунку чи за допомогою кольорового паперу.)

5.     Вправа «Що таке здоров’я?»
Кожна група має за 10 хв дати визначення поняття «здоров’я», обрати представників для захисту роботи. Всі напрацювання вивішуються на дошці.
Тр.: «Отже, підсумуємо сказане: здоров’я – це не просто відсутність хвороб, не прикутість до постелі, це в першу чергу, спосіб житя людини – це стан фізичного, соціального та психічного благополуччя людини. Це той стиль, який обирає для себе людина, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. «Давно доведено, що все, що робить людина відбивається на її стані здоров’я...До доброго здоров’я людина може йти будучи зовсім здоровою чи, навіть, інвалідом. Адже людський організм – найдосконаліший». (М.Амосов).»

6. Вправа «Що ви знаєте про проблему здоров’я?»
 Гра проводиться за інтерактивною вправою «Акваріум». Учні сідають в коло, і передаючи один одному сигнальний предмет (н-д: іграшку) відповідають на запитання вчителя «Що визнаєте про проблему загрози здоров’ю у світі?». Методом мозкової атаки збирається вся базова інформація, якою володіють учні, з метою її подальшої систематизації.

7. Вправа «Що ви знаєте про проблему здоров’я в  Україні?»
Усі учасники тренінгу отримують базову інформацію про проблему здоров’я на Україні. У роботі використовується система «Допомога» (методика критичного мислення).
Базова інформація
     Як засвідчує статистика, упродовж останнього десятиліття стан здоров’я населення України різко погіршився. Особливе занепокоєння української громадськості  викликають епідемічні загрози СНІДу (за прогнозами експертів, 2010 року від СНІДу помре понад 10% українців, в основному молоді 20 – 30-річні батьки, які залишать сиротами 77 тисяч неповнолітніх дітей), туберкульозу (за останні десять років в Україні смертність від туберкульзу зросла у 2,5 рази, щорічно від цієї недуги помирає 7,5 тисячі хворих, і кожен хворий може інфікувати до 10 – 15 здорових, а серед дітей захворюваність на туберкульоз зросла на 52%), наркоманії, алкоголізму і тютюнопаління (за анкетним опитуванням, з алкоголем «дружать» 87% хлопців і 72% дівчат шкільного віку, особливо поширюється пивний алкоголізм, а тютюнові вироби вживає більш як половина учнів, не усвідомлюючизагрози для власного здоров’я та здоров’я майбутніх дітей ).
     У зв’язку з поширенням наркоманії досить гострою є проблема криміналізації. Для придбання «зілля» наркоман щодня повинен витрачати від 50 до 100 грн, тож він змушений або служити наркоділкам – продавати наркотики та заманювати на голку нові жертви. Водночас наркомани встигають до своєї смерті у молодому віці «інфікувати» немало нових жертв серед однолітків.
     Викликає занепокоєння  і загальна хворобливість дітей. Уже зараз до школи приходить лише 20 – 27% здорових дітей і лише 2 – 5,7 закінчують школу здоровими. Різні хронічні захворювання мають близько 42% дітей.
         8. Вправа «Що таке здоровий спосіб життя?»
Учні називають свої асоціації і все, що вони знають стосовно здорового способу життя. Вчитель обирає деякі відповіді для обговорення. 

   
9.     Вправа «Крок до здоров’я» (робота в групах).
Тр.: «Людина у житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я.
Кожній групі скласти свої шляхи, але при цьому вчинки і дії не повинні повторюватися. (Наприклад: робити зарядку – не робити зарядку)». Після презентації робіт тренер робить висновок: «Ми з вами накреслили шлях, але яким із них іти, кожен має обирати сам».




Профілактика і лікування плоскостопості
(тренінгове заняття)
Стопа людини має два склепіння- повздовжній і поперечний, що забезпечують їй здатність амартизувати струси тіла при ходьбі, біганні, стрибках і підвищують витривалість до фізичних навантажень. Зменшення склепінь стопи і носить назву плоскостопість.
         Розрізняють вроджену плоску стопу і різні форми плоскостопості, набуті під час життя.
         Плоскостопість визначають, застосовуючи метод Фрідленда.
Метод Фрідленда
Висота стопи
В
Відстань від полу до верхньої кістки, що добре прощупується приблизно на палець попереду від стопогомілкового суглоба (мм)
Довжина стопи
Д
Відстань від кінчика першого пальця до задньої округлості  пятки
(Всі дані вимірюють циркулем)
Обробляємо дані і обчислюємо індекс плоскостопості ( І ):
І=В(мм)×100/Д(мм)
Якщо індекс варіаює:
- від 31 до 29- у вас нормальне склепіння;
- від 29 до 27- понижене склепіння (розвиток плоскостопості);
- менше 25 - значна плоскостопість.
         Профілактика і лікування плоскостопості і є темою нашого заняття.
         І так, слід ще раз підкреслити, що плоскостопість частіше всього розвивається в тих випадках, коли м’язи і зв’язки стопи і гомілки недостатньо розвинуті, пружність ії понижена. На плоскостопість впливає надмірна маса тіла, нераціональне взуття, ходіння на високих підборах, неправильна осанка тіла та інше.
         Необхідно враховувати, що дана вада виникає непомітно, але веде до значних наслідків на все життя. Тому дане питання дуже важливе.
         Плоскостопість лікується за допомогою фізичних вправ. Але пам’ятайте: лікування вже сформованої плоскостопості набагато складніше, ніж профілактика її! В основі профілактики- закріплення зв’язок стопи, підвищення тонусу і сили м’язів стопи і гомілки; а також гармонійний розвиток м’язів тулуба і кінцівок, масаж і носіння взуття з супінаторами.
         Отже, давайте ознайомимся із спеціальними вправами для лікування і профілактики плоскостопості.
В положенні „лежачи на спині”

1. Імітація руху ніг як при їзді на велосипеді, з одночасним витягуванням кінчиків пальців і поворотом стопи всередину. Виконати 6-8 рухів, дихання вільне.
2. Легкі почергові рухи стопи по гомілці іншої ноги від стопогомілкового суглоба до колінного і назад. Виконати 8-10 рухів кожною ногою.
3. Поперемінні рухи прямих ніг вверх-вниз (як при плаванні кролем на спині). Кінчики пальців витянуті, стопи повернуті всередину. Виконати 2-3 серії з відпочинком між серіями (в кожній серії по 4-6 циклів).
В положенні „сидячи”
1. Качання ногою вперед-назад за рахунок руху в колінних суглобах. Кінчики пальців витягнуті, стопи повернуті всередину (10-16 рухів).
2. Кругові повороти стоп всередину і назовні. Виконати 20 рухів в обидві сторони.
3. Підбивання мяча, підвішеного на шнурку, зовнішнім краєм тильної сторони поверхні стопи (1-2 хв).
4. Катання стопами палки чи булави (1-2хв).
5. Захват і підйом стопами мяча.
6. Підтягування пальцями ніг невеличкого коврика.
7. Збирання дрібних предметів пальцями ніг.
В положенні „стоячи”
(виконання дає можливість закріпити м’язи склепіння стопи і нижніх кінцівок, виробити правильну поставу, правильне положення тіла при стоянні і ходінні, виробити рухи для удосконалення відчуття рівноваги)
1. Стоячи на зовнішніх склепіннях стоп піднятись на кінчики пальців і опуститися назад (6-8 разів).
2. Напівприсяд (6-8 разів), стоячи на зовнішніх склепіннях стоп.
3. Кінчики пальців всередину, пятки назовні. Піднятись на кінчики пальців та опуститись на стопу (10-12 разів ).
4. Ноги розташовані одна за одною. Піднятись на кінчики пальців, плавно опуститись (8-10 разів).
5. Стоячи на кінчиках пальців, ноги паралельні одна одній. Здійснити перехід з кінчиків пальців на пятку і назад, не стаючи повністю на ногу.
6. Руки на талії. Ходьба на кінчиках пальців і на зовнішньому склепінні стопи.
7. Руки за головою  в замок, плечі розправлені, лопатки зведені. Ходьба на кінчиках пальців.
8. Руки на талії. Ходіння на кінчиках пальців в напівприсяді (20-30 с).
9. Стоячи (можна триматись за стул чи гімнастичну стінку) почергово піднімати пряму ногу- кругові повороти стопи (6-8 разів).
10. Ходіння босоніж по шороховатій поверхні.

         Регулярне і систематичне застосування перерахованих вище вправ, разом з загальнорозвиваючими і закріпляючими, дозволить запобігти деформації стопи, а значить виникненню плоскостопості. А також надовго залишить ваші ноги здоровими, а вас без відчуття болю і дискомфорту в них.


                                        

Немає коментарів:

Дописати коментар